Nieuwe look: nog meer roze!








Als je goed kijkt zie je het al een klein beetje via de spiegel; de muur achter de bank heeft een nieuwe look gekregen! Ik laat je in deze blog alles zien. Kijk je mee?



Toe aan wat nieuws

Na ruim twee en een half jaar waren we wel weer toe aan een nieuw behang. Het vorige, met baksteen motief, was overwegend wit en daardoor een prima basis voor de rest van de aankleding. Maar het kon tegelijkertijd ook vrij kil ogen, wat me na verloop van tijd wel tegen ging staan. Daar wilde ik graag verandering in brengen!
In een vorige blogpost maakte ik al een lijstje van mijn favoriete behangetjes, en dat heeft me geholpen bij het maken van deze keuze. 


Vergrijsd roze en een mooi lijnenspel

Zoals je ziet is de keuze gevallen op het dusty roze 'Coral behang' van Ferm Living. Deze vergrijsd roze kleur past heel mooi bij de rozerode en groene tinten die wij in huis hebben. Bovendien sluit het goed aan op de kleur van de houten vloer en de gordijnen. De roze kleur maakt de woonkamer knusser en warmer, zonder dat de kleur té aanwezig is. 

Het is overigens wel zo dat de kleur van dit behang op de persbeelden lichter lijkt dan in het echt het geval is. Dat is iets om rekening mee te houden. Maar persoonlijk vind ik het kleurverschil in dit geval helemaal niet erg. Ik vind het namelijk wel mooi dat het behang iets donkerder is, daardoor oogt het geheel minder 'zoet'.  

Wat ik ook mooi vind aan het behang is het subtiele lijnenspel. Ik houd erg van grafische details en dit behang sluit daar mooi op aan. De lijnen van het 'koraal' geven het behang een mooie, sierlijke uitstraling. 


De ontwerpen

Oprichtster Trine Andersen bedenkt al sinds 2005 de mooiste behang dessins voor het Deense merk Ferm Living. Zij is hiermee begonnen omdat zij destijds niet het gewenste patroonbehang kon vinden. Haar passie voor mode, interieur en grafisch design komt duidelijk naar voren in de mooie ontwerpen die zij voor haar merk weet te produceren. Dit is iets waar het merk inmiddels al weer heel wat jaren bekend om staat. 



Voor het eerst behangen (met patroon!)

Waar mijn handige vader ons vorige behangetje heel kundig heeft opgeplakt, zijn we nu zelf aan de slag gegaan. En dat ging ons, voor een eerste keer, gelukkig goed af! 

Het behang is gemaakt van WallSmart papier, waardoor het makkelijk te hanteren is. Ook is het fijn dat je de behanglijm gewoon op de muur aan kunt brengen en daardoor vrij snel kunt werken. 
Het laten aansluiten van het koraalpatroon luistert nogal nauw, maar gelukkig staat op de verpakking aangegeven wanneer de herhaling plaatsvindt (om de 53 cm.), waardoor je de lengte van de banen vrij gemakkelijk kunt berekenen. De volgende formule heb ik hiervoor gebruikt: 


' Deel de hoogte van de muur door de hoogte van het patroon. 
Rond dit naar boven af en vermenigvuldig het met de hoogte van het patroon. 
Tel hier tot slot nog eens de hoogte van het patroon bij op, dat is de lengte per baan. ' 



Deze formule heb ik voor de eerste twee banen gebruikt en voor de eerste baan van een nieuwe rol. Daarna is de rol lichter van gewicht en dus makkelijker te hanteren. In totaal hebben we drie rollen gebruikt voor het beplakken van deze muur. 



Ik ben heel blij met het eindresultaat. Behangen is eigenlijk een vrij gemakkelijke manier om een hele nieuwe look te creëren. 
Wil jij nu ook met dit behang aan de slag, of ben je op zoek naar een ander design behang? Neem dan vooral even een kijkje op de site van MisterDesign


Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf foto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk en/of product.

Reacties

  1. Het is mooi geworden Milou. Zo leuk dat je zo makkelijk weer voor een andere look kunt gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten